Една от всичките странности на англичаните е, че карат автомобили с различен цвят на регистрационните си номера. В Кралството законът изисква предният номер на колите да бъде бял, а задният - жълт. Няма друга страна по света където да има подобно изискване или поне аз не знам.
Има ли обаче практическа полза от тази поредна форма на ексцентризъм? По-скоро не, ако откажем да приемем обяснението, че е важно и необходимо да знаем кое е предната страна на дадено превозно средство и кое - задната.
Жълтото е избрано като следващият най-контрастен цвят на черното, с което се изписват буквите и цифрите. Бялото, разбира се, е най-контрастният. Иначе военните автомобили са с черни номера с бели символи и нямат отразители, така че да не могат да бъдат разпознавани лесно от сателит. Освен това вероятно врагът, който евентуално би обстрелвал военна кола, няма да познае кое е предницата и кое - задницата. Шега...
За неспазване на изискването DVLA (Driver and Vehicle Licensing Agency) може да глоби водачите-нарушители с до £1000, а автомобилът не би преминал технически преглед (MOT).
Скрита полза е, че гражданите на други страни могат по-лесно да различат англичаните от другите водачи, идващи от малкото страни с ляво движение, например Кипър.
Вторите два символа са цифри и показват възрастта на колата. Обикновено втората цифра съвпада с годината на производство, а първата показва в коя част на годината возилото е излязло от завода. Ето я таблицата, откъдето идват третите и четвъртите символи на регистрационните табели:
Последните букви, както е показано и на изображението по-горе, са просто случайни символи.
Ако от двуцветните табели няма реална полза, то от начина на номериране вече има известен смисъл.
Има ли обаче практическа полза от тази поредна форма на ексцентризъм? По-скоро не, ако откажем да приемем обяснението, че е важно и необходимо да знаем кое е предната страна на дадено превозно средство и кое - задната.
Жълтото е избрано като следващият най-контрастен цвят на черното, с което се изписват буквите и цифрите. Бялото, разбира се, е най-контрастният. Иначе военните автомобили са с черни номера с бели символи и нямат отразители, така че да не могат да бъдат разпознавани лесно от сателит. Освен това вероятно врагът, който евентуално би обстрелвал военна кола, няма да познае кое е предницата и кое - задницата. Шега...
За неспазване на изискването DVLA (Driver and Vehicle Licensing Agency) може да глоби водачите-нарушители с до £1000, а автомобилът не би преминал технически преглед (MOT).
Скрита полза е, че гражданите на други страни могат по-лесно да различат англичаните от другите водачи, идващи от малкото страни с ляво движение, например Кипър.
Любопитно е и как се формират номерата на колите в Англия. Първите два символа са префикс на DVLA. В някои източници се твърди, че има географско разпределениe, тоест грубо да се знае откъде идва автомобилът.
Вторите два символа са цифри и показват възрастта на колата. Обикновено втората цифра съвпада с годината на производство, а първата показва в коя част на годината возилото е излязло от завода. Ето я таблицата, откъдето идват третите и четвъртите символи на регистрационните табели:
Последните букви, както е показано и на изображението по-горе, са просто случайни символи.
Ако от двуцветните табели няма реална полза, то от начина на номериране вече има известен смисъл.
Във Франция също номерата са жълти отзад и бели отпред. Поне допреди няколко години беше така...
ОтговорИзтриване