RSS
Facebook
Twitter

неделя, 29 януари 2017 г.

Български народни танци в Борнмът

Българско хоро се изви в Борнмът! Тази вечер бе първата сбирка на новосформиралата се школа по народни танци и дебютът бе повече от обещаващ.

Събра ни едно момиче, което е играло в ансамбъл "Гоце Делчев" в София. Бяхме около 40 човека, 7-8 от които мъже. Доста голяма група.

Още от началото ми направи впечатление, че почти всички знаеха загрявката. Подозрително! :)
В последствие стана съвсем ясно, че повечето са танцували някъде някога. Аз също все пак имам месец-два тренировки, та не бях съвсем трагичен. Но ако за пръв път ходех, щях да съм потресаващ. Още си спомням първите си стъпки в Люлинската школа.

Изиграхме едно право хоро като край на загрявката, после момичето показа арап хоро, на което аз бях супер. Това ми е едно от любимите, понеже е адски просто, а и на хубави песни върви като "Невено моме" (ама Пиринското, бавното) и "Димитрия ле, джанъм".

А второто хоро, срам, забравих му името. Тъкмо мислех, че в първите няколко пъти ще ми кротко без нови танци и ето - на! От първия път нещо друго. И то беше просто уж, ама на мен ми трябват много повторения. Пак от Пиринската фолклорна област. 1-2-3 напред, още 1-2-3 напред, увисваш на ляв и тръгваш назад с нови две тройки. Леко кръгчета правиш напред-назад и леко движиш на дясно. Това е.

Всички се забавлявахме много, много усмивки, весели хора, разтоварени. Дано да сполучи това начинание. Намери се още един начин Българската общност в Борнмът и Пул да се среща, но днес имаше хора дори от Солсбъри и Саутхямптън.


0 коментара:

Публикуване на коментар