RSS
Facebook
Twitter

четвъртък, 23 март 2017 г.

Портфейлен мениджмънт

На фон винаги е текъл и процесът по активно управление на спестяванията (още известни като "портфейл").

Прегледах какво съм писал на 29 май миналата година в статията "Моето инвестиционно портфолио". Общо-взето - големи щуротии. Бях писал и за "Моите грешки в инвестирането". Към тях бих добавил и че ситуацията на пазарите е толкова динамична, че е почти безполезно да се правят прогнози.

В потвърждение на горното идва и статията "Пазарите след Тръмп и Радев". Там например чета, че съм се оплаквал от лошото представяне на "Зърнени Храни България" на БФБ. Публикация на 16 ноември. На 7 декември ги продавам на близо 8% капиталова печалба. Същият ден купувам дялове от "Софарма", които държа и до днес. Капиталовият ръст на този пакет към днешна дата е 28,15%. Това е отличен резултат, предстоят и дивиденти.

Междувременно реших да прехвърлия всички инвестиции от Англия в България. За тези ми намерения бях писал в статията "Чуждестранни инвеститори на БФБ". Добрите резултати в България и слабите в Англия ме задължиха да побързам.

В последните си дни портфолиото ми в HSBC се състоеше от 2/3 Invesco Perpetual Emerging Europe Z Acc фонд - най-вече руски компании, и 1/3 Hong Kong and China Z Acc - китайски акции. Физическата ми умора и ден закъснение донесоха още малко загуби по първия фонд в период на корекция, но да сме живи и здрави, както се казва...

Ето го крайният резултат от инвестиционната ми дейност в Англия. "Златният" фонд златен ми излезе - голяма грешка, която натежа много в крайния резултат от -2%. Пет печеливши и две губещи инвестиции. Приемам загубата като "такса обучение".




Транзакционните разходи по трансфера плюс нетния ефект от портфейла беше компенсиран буквално за нула време на БФБ. Чудесна спекула по позицията "Еврохолд" преди влизането ѝ в SOFIX ми донесе 10% капиталов ръст върху акцията овърнайт (за един ден). Много е. Продадох половината от купеното количество, за да прибера печалбата и я реинвестирах в други, по-устойчи компании (най-вече "Стара Планина Холд" - най-смисленият индустриален холдинг в България).

Може би допуснах малка грешка с включването в другия нов конституент на SOFIX "Алкомет" - алуминиевият завод в Шумен, но засега портфейла ми на БФБ от началото на годинате бележи ръст от 24,26%. В пъти повече от реализираните скромни загуби в Англия.

В момента всички участници на БФБ се наслаждаваме на мощен бичи пазар. Вероятно и в следващото тримесечия пак ще съм на този пазар.



Важните компоненити на горната фигура са графиката за последните три месеца, процентите на портфейла и тежестта на отделните акции. Губещите компоненти - "Алкомет", "Химимпорт" и "Зърнени Храни България" имат относително нисък дял в портфейла. Добре представящите се "Софарма", "Стара Планина Холд" и "Еврохолд" са с по-голямо тегло.

Страшно ми е интересно и приятно да се занимавам с тези щуротии...

0 коментара:

Публикуване на коментар