RSS
Facebook
Twitter

вторник, 27 декември 2016 г.

Втората ми Коледа в Англия

Посрещнах своята втора Коледа в Англия. Тази година част от обстоятелствата са различни. Първо, вече работя на обичайното за мен плаващо работно време, което предполага да съм зает навръх празници, уикенди и други дни, в които "нормалните" хора почиват. Второ, тази година нямам гости за добро или за лошо.

В навечерито на Бъдни вечер обаче бях почивка. Разходих се до православната църква да се прекръстя и да взема тамян, ако има. Интересното беше, че въпреки че масата хора бяха почивка, улиците и магазините бяха абсолютно празни. И на 23-и беше горе-долу същото, когато се разходих до Коледния пазар в Борнмът. Той пък от своя страна беше много скромен.



Донякъде от скука, в събота (24-и) излязох да потичам - нещо, което не бях правил отдавна, имайки предвид, че всеки уикенд имам мачове, а всеки понеделник - играя футбол. Прибягах до старото работно място. Къщите, в чийто строеж имах участие точно по същото време миналата година, изглеждат обитаеми и добре. Средата обаче се променя. Почти всички имоти от другата страна на улицата са били разрушени и на тяхно място са се пръкнали нови строежи.






Това ме накара да стигна до извода, че тук, в Пул, или може би в цяла Англия, къщите ги имат за консуматив. Живееш 10-15 години и буташ. Така си създават работа, работни места, вътрешно потребление - изобщо, намират се на работа. Това обяснява донякъде и небрежното (по-точно некачествено) строителство.

На самата Коледа - нищо особено. Бачках целия ден. За да си направя деня малко по-весел вместо с обичайната униформа - синя престилка, отидох на работа с червена тениска, като на Дядо Коледа - с брада около яката и т.н. Усмихваха се бабите и дядовците.

Иначе къщата беше пълна. Пак се изсипаха "Рединг-ци", кочина е, но поне се включвам в яденето на "сармале" (сарми) и други разни празнични ястия.

Така, предполагам, ще изглежда и Нова година. На 1 януари пак ще съм цял ден на работа. Някой ден ще си "отмъстя на живота" (може и да е в друг живот) и ще почивам пълни две седмици, в които ще се "разправям" само с уморителните визити при приятели, роднини и всякакви други трапези :) Решено!

Старо по темата:
Коледа и Нова година в Англия

0 коментара:

Публикуване на коментар