RSS
Facebook
Twitter

четвъртък, 29 декември 2016 г.

Книга: Картата на растежа

В дните преди Нова година завърших още една дебела книга на икономическа тематика. "Картата на растежа" ("The Growth Map") от Джим О'Нийл, който е бивш директор на Goldman Sachs Asset Management и претендира за авторството на акронима БРИК.

Точно на тези тема е книгата - икономическата и  инвестиционна среда в развиващите се пазари на Бразилия, Русия, Индия и Китай.

Не е лошо четиво за тези, които искат да добият още по-добра представа за възможностите за растеж в цитираните държави. Писана е през 2011 година и съответно не са взети предивид няколко фактора като валутните войни между юана и долара, ембаргото срещу Русия и срива на цените на енергийните суровини.

Единственото, което ни ми хареса, бяха множеството ремарки в текста от типа "Кой съм аз". Съдържанието обаче ми помогна да доразвия познанията си за световните развиващи се пазари.




Междувременно донатиснах и "Изкуството на стратегията" - книгата за теорията на игрите, от която малки оставаше до края. То и сега ми остава една глава де.

В по-късите дни обаче по-трудно се чете. Чисто статистически имам по-малко чето-часове през зимата, отколкото през лятото. Изглежда нормално явление...

Още по темата:Какво чета в момента
Читанка
Една книжарница в Пул
Две книги, които ми оправиха деня

Голямата футболна уговорка

0 коментара:

Публикуване на коментар