RSS
Facebook
Twitter

понеделник, 25 април 2016 г.

Първа среща на Българската общност в Борнмът и Пул

В неделя, 25 април, се състоя първата среща на Българската общност в Борнмът и Пул. Разбира се, това не е първото българско събитие в района, най-малкото студентите често се събрат за партита и общуват помежду си. Даже и аз бях на едно такова парти през октомври миналата година.

Това беше сбирка на новата Фейсбук група, която се разрасна неимоверно бързо и много бързо произведе смисъл. Мира Косева предложи да се съберем, а организацията през социалните мрежи бе наистина лесна.

Събрахме се над 30 човека на плажа в Борнмът - все усмихнати, ведри и контактни българи, отворени към нови запознанства и приятелства. Мисля, че на всички се хареса, съдейки по усмивките и по обещанията за нови събития.

Имаше семейства с деца, някои от тях се познаваха помежду си, имаше различни поколениея, хора с различни професии, опит, хора дошли отдавна и такива, пристигнали преди месец-два. Изобщо - пъстра картинка.

Останах с много добри впечателния. Известното разочарование от изборите и референдума бе заличено напълно от позитивната енергия, с която всеки беше пристигнал. Някои хора признаха, че са очаквали по-малка посещаемост. Аз също се опасявах, че срещата може да се провали, но се случи точно обратното - приказвахме над три часа и беше много весело. Децата се наиграха, възрастните се наприказваха, вдигнахме една достойна глъчка на средата на плажа, а даже имахме и двама именици, които почерпиха (сбирката се падна на Цветница).

(на снимките отсъстват доста хора)



С една дума - получи се много добре и се надявам, че българите в Борнмът и Пул се чувстват с една идея по-сплотени и с една идея по-добре. Коментирахме, че има сънародници, които предпочитат да скъсат връзка не само с държавата, но и с хората. В това няма нищо осъдително, но би било срамно, ако тези, които искат да общуват помежду си, не могат и не го правят. Всички ние попиваме от английския начин на живот, адаптираме се към различните условия, но мнозина от нас биха се радвали да се посмеят или да помрънкат по български, да посрещнат някой празник заедно или просто да си припомнят вкуса на карначетата, лютеницата и ракията.

Технически срещата приключи около 6:15 привечер, но с две момчета - Мартин Живков и Димитър Николов, направихме "афтър парти". Към 8 и нещо ударихме по една бира в един пъб, а след това поиграхме и билярд. Оказаха се доста солидни играчи впрочем :)

А финалът беше посещение в "българския" магазин в Борнмът. Безценно :)


1 коментар:

  1. Здравей Радко,
    Наистина много се радвам, че има такива сърцати българи като теб, които се опитват да направят нещо за обединението на българите в чужбина и въобще за българщината.За съжаление обаче както казваше един провален БГ-политик(който и сега си управлява), "матриал-ът" е...
    Както и да е, аз съм българин, който сериозно обмисля да се евакуира в UK.Избрал съм си Саутхемптън(Southampton).Засега най-големият проблем за мен, който се очертава е намирането на квартира в Саутхемптън и региона наоколо.Не бях запознат с квартирните въпроси в Обединеното кралство, но от търсенето ми в Интернет видях, че намирането на квартира е едва ли не по-трудно и от това да си намериш работа.Предполагам разбираш за какво става въпрос-вероятно си изпитал същия проблем когато си пристигнал в UK.
    Моята малка молба към теб Радко(естествено ако не те затруднява и нямаш нищо против) е да ми помогнеш с малко информация относно намирането на квартира в Саутхемптън и района наоколо.Това ми е напълно достатъчно, с останалото аз сам ще се оправям и справям.
    Въобще не чакам и не се надявам да дойда в Британия и да чакам помощ от нашенците там...А и честно казано не ми и трябва такава помощ, ще се оправям сам.Трябва ми единствено квартира.За работа, език и всичко останало-сам.
    Благодаря предварително.Бъди жив и здрав и успех във всички твои начинания.Виждаш ми се свестен човек, което си е направо истинско събитие имайки предвид общият фон на БГ-матрияла към днешна дата...
    Можеш да се сържеш с мен на имейл:jack-bg@mail.bg

    ОтговорИзтриване