RSS
Facebook
Twitter

събота, 30 януари 2016 г.

МТел и Уникредит Булбанк - типични мошеници в България

Краткото ми завръщане в България бе свързано с доста нерви, свързани с популярни фирми и техните практики. Общуването ми с водещ български телеком и водеща българска банка затвърдиха аргументите ми да избера Терминал 1.

Да започнем с Уникредит Булбанк. През юни 2014 г. изтеглих 12 000 лева потребителски кредит, който възнамерявах да използвам за започването на собствен бизнес. Погасителният план предвиждаше 60 вноски в следващите пет години. Лихвата, по-точно ГПР-то (годишният процент на разходите), бе двуцифрено число. По стечение на обстоятелствата бизнесът не се случи и погасих почти цялата главница през септември. Платих си полагаемата лихва за въпросните месеци и продължих да си внасям ежемесечно вноските за остатъка от около 2000 лева. Вноските бяха пренебрежими, а парите използвах в два основни стълба - да финансирам следдипломната си квалификация и да поддържам буферни спестявания ("бели пари за черни дни"), които в последствие използвах за заминаването си за Англия. Но това не е толкова важно.

Важното е, че  въпреки че почти погасих кредита си с цели три години предсрочно, така се случи, че забавих последната пълна вноска и изравнителната сума в края. Сума от рода на 150 лева - основно главница и стотинки за лихва. За тази сума, която е в просрочие от началото на декември 2014 г. Уникредит Булбанк предприе телефонен тормоз към моя поръчител, тъй като аз на моя досегашен телефон (и за него ще поговорим) не отговарям. Под телефонен тормоз се разбира обаждания от служители на банката през няколко дни.

След като разбрах какво се случва, проведох вежлива, но и достатъчно категорична имейл комуникация с кредитния отдел на Уникредит Булбанк, където ясно обясних ситуацията и декларирах, че остатъка ще бъде погасен и този заем не бива да бъде нито поставян под наблюдение, нито в графа лоши кредити, нито да бъде отписван. Обясних и че ще се разплатя, когато се прибера в средата на януари.

Въпреки това на домашния ми адрес получих заплашително писмо, което майка ми отвори и което предизвика смут в семейството ми. Едва ли не за просрочие от 20-30 дни за 150 лева ще дойде съдия-изпълнител и ще събере имуществото ни. Какво може да си помисли човек в такава ситуация за Уникредит Булбанк? Може само да събере цялата си интелектуална мощ, за да сътвори най-чудовищната псувня, адресирана до банкова институция в последните няколко века.

В София потърсих лично сметка от служители на банката. Една госпожа с усмивка на уста ми заяви - "Е, да, писмата са ни малко заплашителни. Добре е да платите сега, защото на 31 януари кредитът от графа "Наблюдение" ще влезе в графа "Лоши" и ще Ви развали кредитния рейтинг".

Скандално! За 1,25% остатък по кредита (!), който отдавна е внесен под формата на лихва; при погашение с три години по-рано (!) и при положение, че се начисляват допълнителни наказателни лихви (!), тази нахална банка има наглостта да ме плаши с промяна в кредитния ми рейтинг.

Преведох им £50 след завръщането ми в Англия. Да се радват. Ще им преведа още £10-20 през февруари и при следващото ми идване ще прекратя всякакви взаимоотношения с некоректната Уникредит Булбанк. За превода са ми взели 13,69 лв. Някоя друга банка ще ги взима за следващите ми преводи към България.

Тезата ми накратко: Преди края на срока на кредита, банката няма право насилствено да ми изисква вноските. Няма право да използва институциите (съдии-изпълнители, кредитен регистър) за да събира вземания, които не ѝ се полагат.

При МТел се получи още по-грозна ситуация. Имах договор, който предвиждаше 25 лева месечна такса. Договпрът не беще обвързан с лизинг на устройство, тоест нямах задължения в бъдещето. Опитах се да дам нещо като предизвестие за прекратяването му още преди да замина в началото на август. В магазините ударих греда. Във втората фаза се свързах с централата и тамошния отдел "Обслужване на клиенти". И от там ми казват: "Ще си плащаш като поп до края, нищо, че не си в България и не ползваш услугата". Скандално! В третата фаза се обърнах към мои познати в центрата (един вид "връзки") и отново ударих на камък. Така дойде 15 август и аз просто заминах. Оттогава извадих картата на МТел и тя стои в портфейла ми (това е важен детайл за цялата история до края).

Междувременно на мое име фигурира и един номер в мрежата на Луп (Loop), който се ползва от дядо ми. Той си го и плаща. Само че някъде октомври от МТел му го спират, а когато иска да си го плати (по 5-7 лв. месечно обичайно), в магазина му казват, че има да дава 50-60 лева. Опитват се да му набутат и моята сметка. Браво, добри хора. Значи телекомът възпрепятства съвестното плащане на услугата, която реално се използва.

Минават месеци, връшам се в София и питам в МТел магазин колко имам да давам. 50-60 лв. Оставям ги без последствие. Картата така или иначе е спряна и явно не ми начисляват нови такси след втората. Значи Мтел може едностранно да ми прекратява договора, а аз не мога. Хубаво.

Баба ми и дядо ми обаче решават да платят моето задължение, за да може дядо ми да си ползва номера. Взимат им 150 лева (!!!) без изобщо да им обяснят за какво са и с кои фактури са свързани. Те на своя глава решиха да платят и направиха грешка, защото сега боклуците от МТел пак ще пуснат картата ми и ще ми начислят нови две или три сметки. А накрая може и автоматично да ми подновят договора... На въпрос защо е толкова голяма сумата в магазина им отговорили: "Защото внукът ви прави снимки". Бо-клу-ци!

Междувременно когато минах през магазина им, ми отказаха разпечатка. Вече не се издавало, защото законът за личните данни нещо си... Имало всичко в сайт на МТел. Има, ама няма. Ето скрийншотове:




Тук големите въпросителни са няколко:
- Защо и как се формират фактури от 0,98 лв.?
- Защо имам фактури над месечната такса, при положение, че картата е спряна?
- Защо в списъка с договорите ми не фигурира договорът за Луп
- ... и оттам как точно да получа детайлна разпечатка, като в магазините ми я отказват?

Тезата ми накратко: МТел са измамили брутално поредните възрастни хора, като са им взели пари за неизползвана услуга. Освен това са ги излъгали нагло и за причините, формирали големите суми. Телекомът ще начисли още фактури за неизползваната услуга за вбъдеще. Излъгаха и мен, като ми казаха, че не мога да прекратя договора си. При следващото си прибиране прекратявам взаимоотношенията си с МТел. Бях им клиент откакто има джиесеми.

П.П. И ще ползвам роуминг в България. С Гиф-Гаф (Giff-Gaff) разговорите ми ще бъдат по 16 пенса на минута (в роуминг!!!), а с мърлявата Прима - 39 стотинки на минута (тарифата - тук).

Само масова емиграция и отказ от услугите могат да ужилят малко от малко МТел, Уникредит Булбанк и всяка подобна "Алпийска фирма Дъглас" - всички са турци и всички ни лъжат!


2 коментара:

  1. И ако 1000 човека се направят на ударени или "забравят" по едни 100 лева - каква сума ще се получи? И какво друго да направят хората, след като не си отговаряш на телефона? Всеки да си прави сметката като тегли заеми, а не да реве после по форуми и да пише подобни безсмислени постове и да плюе по някоя банка..

    ОтговорИзтриване
  2. Как получих спешен заем от 100 000 в рамките на 24 часа, за да започна собствен бизнес от най-добрите заемни онлайн услуги, свържете се с имейла на компанията за обработка на вашия заем, ако се интересувате: имейл >>>> bestloanonlineservice@hotmail.com <<<< или се свържете с WhatsApp @ + 1 443 281 3404

    ОтговорИзтриване