RSS
Facebook
Twitter

петък, 9 септември 2016 г.

Изпит по Ексел

Вълнуваща седмица. В понеделник пак бях в Саутхямптън за изпит, втори за ниво 3, трети, ако включим куриозът отпреди седмица-две. Трябваше да се прави проект на Ексел - пет таблици, включващи форматиране, някои по-сложни функции, пивот-таблица, графика и т.н.

Нямах големи притеснения, въпреки че вкъщи ученето и сухите тренировки ги правех на Опън Офис (Open Office), който за разлика от Ексел е безплатен. Двете програми имат някои разлики, а допълнителен стрес можеше да възникне, ако най-новите версии на Ексел се различават кардинално от стария Опън Офис.

Час или два преди да отпътувам обаче с мен се свърза една жена от Лондон - Биляна Рафаилова. С нея се познаваме от студентската група на ААТ във Фейсбук, която си е английска група. И преди сме си разменяли приказки - кой как е с ученето, докъде е стигнал. Като ѝ казах, че отивам на "Таблици", тя ми изпрати два файла - каза да ги погледна, защото изпитът ѝ е бил много подобен на съдържанието на тези файлове.

Ей, много добре ми дойдоха тези материали. Оказаха се едно към едно с изпита. Страхотна помощ! За втори път по време на обучението ми се случва непозната българка да ми помогне много. Предишният случай беше със Севи Маринова.

Най-вероятно щях да се справя и с това, което вече бях научил. Но помощта от Биляна наклони везните напълно. За изпита ми остана да разуча набързо новия интерфейс на Ексел и да държа концентрацията си, защото и дребна грешка би се виждала. Много съм ѝ благодарен и се радвам, че се събират все повече примери на взаимопомощ и добронамереност от българи към българи в чужбина. Страхотно е!

П.П. Снимката е илюстративна.

0 коментара:

Публикуване на коментар