RSS
Facebook
Twitter

събота, 31 октомври 2015 г.

Хелоуин 2015

Ето че и Хелоуин ме свари в Англия. И за мен е неразбираем празник, още повече, че предстои да остарявам, а не да се вдетинявам, но в същото време е неразбираемо за мен и цялото публично тролене най-вече във Фейсбук.

Още сутринта поспорихме другарски с Иван Опренов, а по-късно следобеда, като си прегледах фийда, разбрах, че маскирани досадници са притеснявали и майка ми.

Моята позиция е, че Хелоуин не следва да се празнува активно в България и децата не бива да очакват шоколади и лакомства, като тропат по вратите из блоковете. В същото време винаги съм смятал, не само сега, че българските празници са безобразно скучни и не въвличат почти по никакъв начин човека. Те са просто дати, в най-добрия случай повод за наяждане с нещо специфично - агнешко, козунак или и аз не знам какво. Но стига съм хейтил и аз :)

Бях забравил за Хелоуин по време на мача, но като се прибирах видях много хора по улиците да се разхождат маскирани и гримирани. Стана ми весело. Имах да се разходя до магазина и видях още такива хора, а и доста деца, които обикаляха къщите и събираха лакомства.

Прибирайки се от магазина се случи може би най-веселата ми случка досега в Англия. Една съседка се беше подала леко и дебнеше с някаква вещерска шапка дали ще дойдат деца. Не знам дали искаше да ги изплаши, но аз разбрах, че не ме е усетила, че се задавам по улицата и реших да я стресна.

"Бу!"

Госпожата подскочи, шапката хвръкна и двамата се засмяхме на успешния ми опит да я изплаша.

След това на вратата на къщата ме завариха паяжини и балони. Весело. Мислех, че някои от минаващите деца са го направили, но се окажа, че са съквартираните. Ние също имахме маскиран представител в лицето на Дария - дъщерята на румънката Михаела.

Хелоуин не е нищо особено, но носи настроение. Стига да си твърде кисел :)



2 коментара:

  1. "...винаги съм смятал, не само сега, че българските празници са безобразно скучни и не въвличат почти по никакъв начин човека. Те са просто дати, в най-добрия случай повод за наяждане с нещо специфично - агнешко, козунак или и аз не знам какво...", празниците са такива, каквито сами си ги направим, сигурно го знаеш ;-)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Е така е, ама как да въвлечеш всички или почти всички, а не само себе си? Ето, днес е Ден на народните будители. И? Няколко читалищни тържества и толкова... ;)

      Изтриване