RSS
Facebook
Twitter

понеделник, 8 август 2016 г.

Ефектът на похвалата

Продължавам всеки петък и събота вечер да разнасям индийска храна по домовете. В момента правя това буквално за удоволствие, защото съм далече от каквито и да било финансови затруднения. Освен това, когато доставям, ефективността ми е смехотворна на фона на опцията вместо това да работя още няколко допълнителни часа като кеърър. За капак тази дейност ми изяжда и почивните дни.

И все пак продължавам, макар че и краят се вижда в обозримото бъдеще. В момента буквално се забавлявам и разтоварвам с тази дейност. Готвачът Суфиан от Бангладеш е голяма скица, брат му и той, а Франсис е вторият по-важност образ в тази схема - англичанин, пълна шматка, който помага с телефона и приемането на поръчките, някои организационни дейности и най-важното - в разпределянето на храната по кутиите за доставка.

Ще говоря от първо лице множествено число. Бизнесът ни е два типа - първо, тейк-ауей (take-away) - идваш и взимаш или се обаждаш и взимаш, и второ - доставки чрез платформата Just Eat - хитър сайт, от който поръчваш лесно, плащаш лесно, а самите поръчки пристигат по ресторантите от специални терминалчета, осигурени от същата платформа. Освен това в сайта на Just Eat отделните търговци се борят за репутация, така че е много важно клиентите да оставят ревю или поне да бият една топ оценка от шест звезди на ресторанта.

Моята роля като последна точка от бизнес дейността и като пряк контакт с клиентите е не по-малко важно от останалите функции. Старая се да съм усмихнат, напомням за ревютата и като цяло просто гледам да съм добър в това, което правя. Сити драйвът (шофирането в градски условия) няма да го коментирам - не вярвам да има по-добър от мене наоколо :)) 

(Винаги съм се чудел защо не ме търсят да ме поканят за шофьор на линейка или пожарна :)) )

Друга ми е мисълта. Напоследък се увеличиха коментарите в сайта, а някои от тях са похвали конкретно за мен. Много ми е густо, макар че бих се радвал да има и повече бакшиш или поне да има някакъв, че много от клиентите си плащат до стотинка и не оставят нищо. И все пак ми е много приятно и стимулиращо да виждам такива коментари. Това плюс индийските манджи ми е достатъчна награда. Или почти :)

Ето примерно някой си Тим твърди, че съм много "приятелски настроен". Като цяло повечето хора са доволни от обслужването. Старая се.




Иначе ето го и тимчето - Франсис най-отпред, след него е Суфиан и в дъното - брат му, чието име забравих. Последният почти не говори английски, ама и той е пичага.




Старо по темата:
Индийска храна по домовете

0 коментара:

Публикуване на коментар