RSS
Facebook
Twitter

събота, 13 август 2016 г.

Какво чета в момента

Напук на всички дини (буквално и преносно), които съм хванал под мишница, продължавам да напмирам време да чета.

Завърших си "The price of civilization" на Джефри Сакс и я върнах в библиотеката след рекордните три удължавния на срока. Дочитането се забави значително заради твърде многото работни часове в началото на кеърърската ми кариера и заради прибирането до България през юли. За тази книга писах в предишния пост - отново сюжетът беше недостатъците на  световната финансова система и по-конкретно американският неолиберален модел, който прогресивно се разпространява по света.

Следващото заглавие, което си взех от Пулската библиотека, е "Planet Ponzi" на Мич Файърстейн. Това ще бъде последната книга от дългата поредица антисистемни икономически трудове. Определено мога да се самообявя за магистър по американски държавен дълг, бюджетна политика, здравна реформа и разходи за отбрана, образование и социални плащания. Този път очаквах малко по-технически сюжет и малко повече микроикономика. Нямаше голяма логика в това ми очакване, тъй като и това заглавие грабна вниманието ми от референциите на Джоузеф Стиглиц в "Цената на неравенството".


Дочитам я и приключвам временно с бюджетните дефицити и макроефектите от световната икономическа криза.

Междувременно, специални благодарности на майка ми, която малко преди да се върна в Англия, ми пъхна в ръцете "Даото на Пух" на Бенджамин Хоф. Много хубава книжка, смесваща едно от теченията на източната философия (Даоизъм) с историите на Мечо Пух. Като се има предвид, че като цяло трудно ми вървят подобни сюжети, сам се изненадах колко интересна ми беше и колко време отделих в размисъл върху това, което се казва там. Струваше си.



След като си взех първия изпит от новото ниво, от Саутхямптън си купих за £1 "The little book of snooker" - книга за снукър с факти, истории, цитати - чудесно забавление за дупките в работния ден, когато съм в колата и няма какво друго да правя. Надушил съм едно място с преоценени книги и си взимам оттам. Така си купих и "The big fix".

Още по темата:
Читанка
Една книжарница в Пул
Две книги, които ми оправиха деня

0 коментара:

Публикуване на коментар