RSS
Facebook
Twitter

четвъртък, 25 август 2016 г.

Четвъртъчен куриоз

Връщаме се на тема "Образование".

Отивам аз днес към Саутхямптън за изпит по дисциплина "Годишно приключване на еднолични търговци и партньорства". Записвам се на входа, че съм се явил, сядам в изпитната зала с другите и почвам.

Абе гледам нещо първият въпрос не ми харесва. Гледам "Баланс" на някаква фирма, гледам "Допълнителна информация", гледам проформа на отчет за приходи и разходи на тази фирма... гледам ги и не ми харесват. 8 въпроса са в изпита, по-скоро задачи (казуси). Цъкам ги другите - ами ти съвсем пък не ми харесват - някакви лизинги, някакви преоценки на дълготрайни материални активи... Чакай бе, какви са тия щуротии, аз съм учил материал, в който се говори за дребни търговци - един, двама или трима.

Осъзнавам, че това е съвсем друг изпит. Какъв точно, на този етап не ми е ясно. Помислих си, че при резервацията аз съм допуснал грешка в сайта на академията. Възможно е. Викам си - дай ще се опитам...

Никога не бях стоял на изпит цялото позволено време. Този път подлудих квесторката. Стоях 2 часа и половина, като в последните 40 минути си бях сам в залата. Смятах там, добавях от обща култура каквото знам.

Какво добавих от мен. Първо - консолидиран отчет. Хал хабер си нямам, с изключение на няколкото такива отчети, които съм гледал на български компании на БФБ. Оттам си спомням някои моменти от преоценки, дялове в дъщерни дружества и т.н.

Лизингът пък го мешах с някои познания, които набрах докато карах следдипломната квалификация по финансов мениджмънт в УНСС.

Най-вероятно нищо не е станало с този изпит като резултат.  Това казах и на рецепционистката, от която по принцип трябваше да си взема резултата. Обясних ѝ, че съм държал изпит, който нямам никаква идея откъде ми е дошъл. Резултат обаче не дойде, системата ли беше блокирала, какво ли...

Обратът
Прибрам се аз с влака и се смея. Е, какво пък, стават грешки. Загуба на време, някой паунд. Купих си едни кецове за 3 паунда от Primark, обаче ако им начисля транспортните разходи и загубите от изпита, идват на 91,50 паунда. Добра цена... :)

Върнах се вкъщи и си викам - абе я да видя имейла с потвърждението. Гледам - верният изпит съм платил и резервирал. Разпознах и какво съм държал - изпит, който трябва да взема в 4-то ниво. По принцип професионалното тяло не позволява да ходиш на изпит две нива над твоето. Тоест ако аз съм ниво 2, не мога да карам ниво 4. Ама точно това се случи. Сега, дали ще излезе резултат, не знам. Шансът да съм го минал е 5%, като имам предвид какво писах. В рамките на статистическата грешка е шансът. Обаче писах имейл на академията, като им посочих, че грешката е тяхна. Сега чакам отговор и евентуално връщане на парите или нова дата.

Приключения... :)


0 коментара:

Публикуване на коментар